OMG! Tarantula!

4:24:00 PM

   Baru je beberapa hari lepas family aku dikejutkan dengan kedatangan ular dan toyol, hari ni datang lak satu spesis yang jarang-jarang nak jumpa kat Malaysia ni, tarantula. Malam tadi masa aku jalan-jalan kat dapur*macam tak ada tempat lain nak pergi*, aku terjumpa something rare. Asalnya aku ingatkan mainan adik aku, tapi bila fikir balik, adik aku mana pernah beli mainan camni! Nasib baik nothing bad happen to my family members.

Sorry for the quality.
   Aku dah tangkap tarantula tu dan letak kat container. Honestly aku memang tak tahu apa-apa tentang benda ni, even jumpa face to face pun tak pernah, so memang agak jakun la.. Aku geli gak sebenarnya, tapi it look very interesting. Tarantula ni sebenarnya sub-spesis spiders dan unik sebab saiznya yang jauh lebih besar dari spider biasa. Kalau korang nak tau, certain type of taranturas ni boleh capai sebesar pinggan dan lifespan dia boleh menjangkau over 10 years!

   Buat sementara ni, aku nak bela lah jap. Takut kalau aku lepaskan nanti might cause dangers kat masyarakat sekeliling lak kan.. Disebabkan pengetahuan aku zero tentang benda ni, so terpaksalah aku Google dulu. Hehe. Apa pun, apa agaknya yang korang akan buat bila jumpa tarantula camni kat rumah korang? Korang bunuh dia ke, simpan?

You Might Also Like

10 comments