Nuffnang

9:17:00 PM

 
   Buat bloggers-bloggers baru*cam aku* dan bukan bloggers, Nuffnang ni sebenarnya salah satu sumber pendapatan untuk bloggers. Bak kata orang, sambil-sambil makan tengok tv, sms dan check blog*bukan ke sambil menyelam minum air?*. Bagi bloggers-bloggers yang da feymes cam Yuyu Zulaikha & Ben Ashaari, pendapatan diorang boleh cecah ribu-ribu tiap bulan. Bagi yang tak feymes2 cam aku, dari hari pertama sampai 60 hari berikutnya, income tetap RM0.00, haha.

   Camana Nuffnang ni berfungsi? Nuffnang ni adalah salah satu agensi pengiklanan dalam web, yang mana blogger-bloggers akan pasang kat blog masing-masing dan diorang dapat duit tiap kali ada yang click link tu. Click sendiri tak main eh, sebab dorang tau. So tak yah susah-susah nak cuba, haha. Benda ni bagus gak la sebab selain blogge-blogger ni dapat share info, boleh juga dapat side income kan. Cara camtu semangat pun mesti lebih sikit untuk terus cari duit berblogging.



   Camni lah rupanya iklan Nuffnang tu. Cuba click kalau nak tau camana iklan tu berfungsi, sambil-sambil bagi duit kat aku, okay? Kat blogger-blogger yang singgah, TERIMA KASIH kalau sudi click juga. Hehe. Untuk blogger-blogger baru yang nak couple bersahabat dengan side income ni, boleh click sini. Sekian.

---update---
   27 July 2011, pendapatan aku dari Nuffnang secara rasminya adalah sebanyak RM0.15. Huuu...

P/S:  re-post

You Might Also Like

10 comments