Berakhir Sudah Siri Juvana (TV3)

10:25:00 PM


   Aku bukan penggemar siri drama-drama Melayu kat TV3. Hakikatnya aku menyampah tak minat pun nak tengok, sebab everything cliche; benda yang sama tak habis-habis. Pernah tengok video "Typical Local Film / Drama Scene" dari Mat Lutfi, kan? Haa, sebijik camtu! I tak suke, I tak suke!

   Tapi siri Juvana ni lain sket. Sebab dia menyentuh tentang kehidupan pesalah-pesalah juvana kat sekolah pemulihan akhlak. Cerita dia jadi lebih complex sebab adanya warden yang corrupt dan jadi lagi best sebab ada Cikgu Zakiah. Hehe. So, kiranya aku layan gak la drama ni.

   Hari ni abis dah siri Juvana kat TV3 tu. Final episode yang agak masyuk sebab ada klimaks yang agak menarik. Kesian aku tengok Cikgu Zakiah tu. Just spoil sket kat ending dia sebab after 10 years Cikgu Zakiah hanya bertambah cermin mata dan Daim berbaju kemeja. Haha.

   Bagi yang masih tak tengok lagi siri Juvana ni, boleh click sini untuk sinopsis dan sini untuk menonton. Apahal hal pun, aku salute sebab laman web dia menarik. Hehe.

You Might Also Like

2 comments