Gempar! Haters Mempermainkan Nama Allah Di Blogspot!

5:40:00 PM

Troll / Haters / Anon dikatakan lahir dari ibu sama tapi berlainan ayah.

   Haters ni benda yang dah kira biasa kat mana-mana social network, tak kiralah Facebook, Twitter, blog dan macam-macam lagi. Diorang ni biasanya suka menegur dengan cara yang kasar dan boleh dikatakan berniat nak condemn orang yang dia tak suka, tak kiralah sebab peribadi atau pun langsung takde sebab.

   Sebagai blogger baru, aku sendiri tak terlepas dari penangan haters-haters ni. Dan yang lebih mengecewakan lagi, masa tu aku baru je nak join blogging ni. Entah apa yang ada dalam fikiran dorang ni. Dorang ingat dorang buat camni orang suka ke? Sorry, langsung TAK! Rasa nak lempang marah adalah. Kan kawan-kawan?*apahal tiba-tiba gedik lak aku ni*

   Benda ni jadi betul-betul masa aku tengah semangat nak join bloging ni. 17 Jun 2011, tu tarikh dia! Aku tak kisah kalau ada yang tak suka dengan penulisan aku. Sebab Pak Lah sendiri pernah cakap, kita tak mampu nak puaskan hati semua orang*pada yang tak kenan ngan pak lah, aku just quote kata-kata dia, takda kaitan ngan politik, ok?*. Tapi aku memang bengang tak boleh terima kalau sampai melibatkan agama. Haters ni bukan je nak condemn aku, tapi menghina dan mempermainkan nama Allah!

   Masa tu aku tak sedar, disebalik komen dia yang cuba merendah-rendahkan aku, sebenarnya tersembunyi agenda yang lebih hina dari tu. Tambahan lagi masa tu aku masih baru, jadi aku tak ambil peduli sangat tentang haters-haters durjana ni. Tapi entah kenapa tiba-tiba tadi tergerak lak nak tengok balik. Dan aku betul-betul terkesima bila sedar benda ni. Jom tengok komen-komen dia:

Abang said...
if you call this troll sir,you'd better be lurk in /b/ and /k/ for another century
and i think lame ass nash would be more appropiate header
also before i forgot,how old are you coz your english is freaking 'awesome'
Pesanan Khidmat Masyarakat...


Sir Nash said...
Thanks for being 'supportive'. May Allah bless u.

Abang said...
Allah ?

Sir Nash said...
Ctrl + F4 please.

   Cuba korang click pada hyperlink yang dia bagi. Dia memang sengaja nak hina Islam, dan aku betul-betul tak boleh terima. Andai kata jumpa orang tu, confirm aku pukul tegur dia cara kasar tegas. Click sini kalau nak tengok entri yang mana kena penangan dek haters tu, dan cuba tengok kat ruangan comment tu, okay?  Aku harap benda camni takkan berlaku lagi pada masa hadapan, InsyaAllah.

   Dear haters, we know you are there. Whatever the reasons, we know you will try to condemn us as much as you can. But remember, what goes around comes around; even more.


P/S: Tujuan entri ni bukan untuk menghina mana-mana pihak, cuma perkongsian untuk dijadikan bahan fikiran. Maaf andai terlebih atau tersinggung mana-mana pihak.

You Might Also Like

15 comments