Kembali Berblogging

11:26:00 PM


   Aku assume ada yang perasan pada 31 July aku ada post satu entri yang bertajuk Aku Berhenti Blogging. Dan betul, bermula dari tarikh tu, aku memang tak blogging lagi dah. Tapi aku masih tetap teruskan dengan hobi blogwalking waktu aku lapang sebab ada blog-blog yang aku suka singgah. Dan ada sekali dua jugak aku buat entri yang tak pasal-pasal muncul. Mungkin ada yang tertanya-tanya, kenapa tiba-tiba aku berhenti?

   Sebenarnya masa tu aku just nak berehat, nak refresh minda aku ni. Nak juga rasa tau apa rasa berjauhan dari blog yang disayang-sayang ni, haha. Satu lagi, kalau korang perasan, dalam tempoh beberapa harini blog aku macam tak berapa nak siuman. Asyik-asyik tukar template, header, widget, dan macam-macam lagi lah. Sebenarnya aku sedang cuba nak dapatkan setting dan appearance yang paling sesuai dengan jiwa aku. Dan cam yang korang nampak, inilah hasilnya.

   Simple. Serius sangat simple. Background putih + beberapa widget yang penting. Aku dah cuba macam-macam template yang berlambak kat internet ni, tapi semua tak minat. Last-last, camni juga jadinya. Tapi tak apa, sebab bagi aku yang paling penting adalah pengisian. Dalam entri akan datang, aku akan ulas sedikit pengubahsuaian yang aku dah buat, dan kenapa aku buat. Wait for it, okay?

   Apa pun, aku nak ucapkan banyak-banyak terima kasih pada followers dan readers yang tetap jenguk blog aku ni walaupun aku dah beberapa hari aku senyap. Secara puratanya, pageview aku memang turun mendadak. Sebab before aku stop aritu, pageviews mampu mencapai lebih kurang 1000++ per day. Tapi beberapa harini, cuma 200+/-. Tak kisah lah, aku tetap bersyukur sebenarnya sebab before ni nak dapat more than 100 pun cam setengah mati nak ping sana sini. Hehe. Tak lupa juga terima kasih pada Dian, sebab walaupun aku tak ada haritu dia ada sebut nama aku dalam entri dia dan masukkan blog aku dalam bloglist dia. Thanks ^_^

   So, pasni aku akan mula aktif balik. Tapi dengan tempo yang lebih relax. Tak mahulah aktif sangat, penat. Aku tak mampu nak buat cam Ben Ashaari sampai sehari 5,6 entri. Memanglah gempak, tapi dengan pengalaman aku yang masih dibawah paras laut, aku takut nanti semua entri-entri aku jatuh ke laut juga. Haha. By the way, nantikan entri-entri aku akan datang. Coming soon!

You Might Also Like

4 comments